Retourneren

Particulier Retourneren

Lees onderstaande goed! Retourneringen moeten goed aangemeld zodat wij ze goed kunnen verwerken!

>> Zakelijke klant? Lees hieronder verder!

Je hebt de mogelijkheid om jouw binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te retourneren. Wil je een product retourneren? Om een product te kunnen retourneren dien je gebruik te maken van jouw herroeppingsrecht. Om de retour in behandeling te kunnen nemen dient deze goed te worden aangemeld. Meld hiervoor jouw retour aan door een email te sturen naar  [email protected]. Voor de juiste afhandeling dient u de volgende gegevens op te nemen in de mail:

  • Uw naam zoals vermeld op de bestelling
  • Het ordernummer van de bestelling waarvan je een product wilt retourneren.
  • Het product/de producten en het aantal dat je hiervan wil retourneren.
  • De reden van retourneren.*
  • Indien een product onverhoopt beschadigd bij je aankomt lever dan een foto van de van de originele verpakking en een foto van het beschadigde product aan zodat wij dit kunnen opvoeren bij de verzendmaatschappij. Daarnaast toont dit aan dat de schade niet kan zijn ontstaan door jouw toedoen of door toedoen van retournering en helpt dit ons bij het afhandelen van de schade.

*De reden van retourneren ben je onder geen beding verplicht om op te geven. Wij hopen dat je dit desondanks waar mogelijk wilt aangeven zodat wij deze feedback kunnen meenemen in onze webshop en je zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarbij helpt het om te weten als een product al beschadigd is aangekomen. In dit geval weten wij dat schade niet is voortgekomen door onzorgvuldig handelen of verzenden vanuit uw zijde. Daarbij kan het soms zijn dat wij besluiten om bij schade een nieuw vervangend product toe te sturen en u uitzondering te geven van retournering (uiteraard na overleg). In dat geval houdt u het beschadigde product en sturen wij u een nieuw, onbeschadigd product toe. Dit scheelt u retourkosten. Deze beslissing is echter uitsluitend aan ons om te maken en kunnen wij alleen na het zien van foto’s van de beschadiging.

De producten moeten op een verzorgde manier worden teruggezonden (goed beschermende verpakking). Alle producten dienen in de originele staat, ongebruikt en schoon geretourneerd te worden. Let op, eventuele schade opgelopen tijdens de retourzending zijn voor kosten van de koper. Is een product onverhoopt kapot bij aankomst? Stuur ons dan vooraf een foto mee zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Wij kunnen de schade dan mogelijk verhalen bij de verzendmaatschappij en weten dat de schade niet is ontstaan door jouw handelen of door onzorgvuldig retourneren.

Het pakket mag geretourneerd worden naar het volgende adres (ná bovenstaande aanmelding via email voor correcte afhandeling):

Jootjes Haakcadeautjes
Achtersloot 22
3401 NW IJsselstein

Vermeldt in dit pakketje ook uw naam en ordernummer en geef op deze notitie aan dat het een geretourneerd artikel betreft. Je hebt tot 14 dagen na aanmelding van het retourtje, en het inroepen jouw herroepingsrecht om het pakketje te retourneren. De terugbetaling geschiedt binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending bij correct terug ontvangen van de geretourneerde artikelen. Bewaar altijd het verzendbewijs van de retournering.

Wil je een vervangend product bestellen of direct een nieuwe bestelling plaatsen? De terugbetaling kan op jouw verzoek ook worden uitgevoerd in de vorm van een kortingsbon die je direct (zonder vertraging van terugstorting) kan toepassen op de nieuwe bestelling.

Let wel op! Producten die op maat gemaakt zijn, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en zijn niet te retourneren. Hieronder vallen ook op maat geknipte stukken koord en gepersonaliseerde items.

Retourneren

Zakelijk Retourneren

Je hebt als zakelijke klant de wens tot het retourneren van een aantal items. Je hebt de mogelijkheid om jouw binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te retourneren. Voor de juiste afhandeling dient u de volgende gegevens op te nemen in de mail:

  • Uw naam zoals vermeld op de bestelling
  • Het ordernummer van de bestelling waarvan je een product wilt retourneren.
  • Het product/de producten en het aantal dat je hiervan wil retourneren.
  • De reden van retourneren.

Bovenstaande informatie betreft het particulier/consumentair retourrecht. Voor zakelijk retourrecht geldt dat reden van retourneren wel dient te worden opgegeven. Zakelijk retourneren is mogelijk bij per ongeluk fout bestelde items en meer maar uitsluitend na overleg en binnen redelijkheid. Een zakelijke retour kan in principe geweigerd worden al zullen wij altijd zoveel mogelijk proberen hierin mee te helpen.

Waarom maken wij aparte regels voor zakelijke retouren? Dit omdat jullie orders vaak van veel grotere omvang zijn en van veel verschillende items en aantallen. Deze markt is een unieke markt en wij bieden u unieke mogelijkheden om alles volledig vrij samen te stellen. Dit betekent dat je niet vast zit aan minimum aantallen per item en alles zelf kunt kiezen. Dit betekent dat bij een retour veel meer handeling en verwerking komt kijken aan onze zijde. Dit willen wij niet ten kosten laten gaan van onze service aan jullie om jullie snel te woord te kunnen staan en jullie order goed en snel in te pakken. Om jullie goed te kunnen blijven helpen moeten we hier dus wel samen goed naar kijken hoe we dit zoveel mogelijk kunnen voorkomen. Wij zijn dan ook altijd snel beschikbaar voor advies vooraf aan de bestelling!  

Wil jij nieuw beginnen in de markt van speenkoorden/bijtringen? Ga dan niet te enthousiast aan het bestellen zonder eerst wat onderzoek te doen. Twijfel jij nog over maatjes, aantallen, formaten en combinaties? Neem met ons contact op. Daar zijn wij voor! 🙂 Wij helpen jullie met heel veel plezier met het verschaffen van informatie voor het ideale starterspakket. Dit verhoogd uw tevredenheid en starterskansen en voorkomt een zeer grote gemengde retour! Samen kunnen we ervoor zorgen dat uw start een succes wordt! 🙂 Twijfel je dan ook over een product? Indien je twijfelt wat je wil bestellen qua kleur/maat neem contact met ons op. Wij antwoorden vrijwel altijd direct. Neem dan eerst met ons contact op! Stuur een mail naar: [email protected], bel ons op 0031628795090 of neem contact op via Instagram!

In het geval dat u wens te retourneren zullen wij altijd met u in overleg treden om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het kan zijn dat restockingkosten kunnen worden gevraagd indien de retournering veel arbeid en kosten met zich meebrengt. Dit in verband met verwerking, administratie en reinigingskosten van de ontvangen materialen. 

Bij zakelijke klanten worden de verzendkosten als verloren beschouwen. Deze worden niet terugbetaald bij retournering omdat wij deze kosten wel hebben moeten maken en de zendingen veelal van grotere omvang zijn en veelal extra verzekerd worden verzonden hetgeen meer kosten met zich meebrengt. 

Indien een product onverhoopt beschadigd bij je aankomt lever dan een foto van de van de originele verpakking en een foto van het beschadigde product aan zodat wij dit kunnen opvoeren bij de verzendmaatschappij. Daarnaast toont dit aan dat de schade niet kan zijn ontstaan door jouw toedoen of door toedoen van retournering en helpt dit ons bij het afhandelen van de schade. 

Let wel op! Producten die op maat gemaakt zijn, zijn per definitie uitgesloten van het herroepingsrecht en zijn niet te retourneren. Hieronder vallen ook op maat geknipte stukken koord en gepersonaliseerde items.

Voorbeelden waarin wij een retour kunnen weigeren:

  • “De zending was 1 dag/ enkele dagen vertraagd. Nu heb ik de items niet meer nodig”. Wij leveren vrijwel altijd de volgende dag, mits de post met ons mee wil werken. Helaas kunnen wij dit niet 100% garanderen. Wij zullen altijd meewerken aan een snelle levering omdat wij weten dat dit ook voor jullie van belang is. Er bestaat echter altijd het risico dat ondanks dat wij wel snel versturen, het pakketje niet tijdig bij u aan komt door overmacht/onvermogen bij de post. Hierop hebben wij geen invloed. Gelukkig is de zending bij ons in meer dan >95% de volgende dag geleverd en zult u hier nagenoeg nooit last van hebben!
  • “Ik had 10 stapeltorens bestelt voor markt A, ik heb er 8 verkocht, ik wil de overige 2 retourneren”. Helaas kunnen wij dergelijke retouren niet accepteren. Anders kan het zo zijn dat wij veelal zonder items zitten, de items opnieuw bestellen en vervolgens een deel retour krijgen. Hierdoor vissen andere klanten achter het net. 
Winkelwagen
Facebook Instagram Pinterest WhatsApp WhatsApp
Menu
0 items Winkelwagen